Friday, April 4, 2014

CAPÍTULO 5… Más (Lección B)

We should complete "Capítulo 5" next week (Week of April 7). We will concentrate on numbers in Spanish, "El Calendario" (fechas) - including days of the week (Días de la Semana), months of the year (Los Meses del Año), seasons (las Estaciones). Everyone should have completed already the two-page handout on "Números." You must remember how to say and write the years; i.e. 2014 (dos mil catorce), 1999 (mil novecientos novena y nueve), 1776 (mil setecientos setenta y seis), 2000 (dos mil), etc. 

Please review Lección B and do the following homework.

HOMEWORK: (I will collect next week, and I will explain "el lunes 7 de abril")

Workbook (WB): page 91 (dates) - Note the expression "Noche Vieja" which means New Year's Eve. 

LIBRO: pg. 201 #3; pg. 209 #16; pg. 210 #18; pg. 213 #23 and pg. 214 - review the "Estructura" and understand it. Important for next Quiz and Test. Any questions? Please ask señora Feld. 

VOCAB AND EXPRESSIONS TO REMEMBER (translate in your notebooks):

La fecha, hoy, mañana, pasado mañana, la semana que viene, la semana pasada, el fin de semana, los fines de semana, la semana, ayer, anteayer, fue (third person/past tense "verbo ser" - was in English), temprano, el Año Nuevo, la Navidad, mi cumpleaños, el mes (los meses), el día (los días), todos los días, el invierno, la primavera, el verano, el otoño, las estaciones. Also, ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Cuándo es la fecha de tu cumpleaños? ¿Cuántos años vas a cumplir? Voy a cumplir 15 años (or whatever age you're going to be) or ¿Cuántos años cumples? Cumplo 15 años. ¿Qué día es hoy? ¿En qué mes estamos? Estamos en el mes de abril or Estamos en abril. ¿En qué año estamos? Estamos en el año dos mil catorce. 

Please review the days of the week, the months of the year and the seasons in Spanish, and "los números del 1 - 1.000" (and the years 1000 to 2014) ¿Tienen preguntas? Please ask señora Feld.

Next Test:  El lunes 14 de abril del 2014. (Lección B - Dates, "El Calendario" PowerPoint, Numbers and all the material mentioned above, including numbers). 

(Review these numbers 100 - 1.000)



No comments:

Post a Comment